en fa
en fa

اخبار و مقالات

مزایای کانال‌های پلی‌اتیلنی

مزایای کانال‌های پلی‌اتیلنی

پرکاربردترین ماده پلی‌اتیلنی برای ساخت مجراها، HDPE است. مجراهای پلی‌اتیلنی، مزایای فیزیکی چشم گیری در قیاس با مجراهای ساخته شده از سایر مواد، ارائه می‌دهند:

مزایای کانال‌های پلی‌اتیلنی

 

پرکاربردترین ماده پلی‌اتیلنی برای ساخت مجراها، HDPE است. مجراهای پلی‌اتیلنی، مزایای فیزیکی چشم گیری در قیاس با مجراهای ساخته شده از سایر مواد، ارائه می‌دهند:
• چقرمگی - مجراهای پلی‌اتیلنی مستحکم، در آب و هوای سرد و با گذشت زمان، مقاومت بهتری در برابر شکنندگی از خود نشان می‌دهند.
• مقاومت در برابر آثار ناشی از دماهای پایین - پلی‌اتیلن بهتر از هر ماده دیگری، آثار ناشی از دماهای پایین را تاب می‌آورد. این مسئله با انجام آزمایش ضربه روی مجراهای پلی‌اتیلنی که در دمای ᵒF 4 قرار گرفته بودند، و بدست آوردن نتایجی قابل مقایسه با سایر مواد در دمای ᵒF 73، نشان داده شده است.
• انعطاف‌پذیری دائمی - مجراهای پلی‌اتیلنی حتی با سنگین شدن یا جابجایی زمین و در طیف وسیعی از دماها، بدون شکستگی خم شده و پیچ می‌خورند.
• سازگاری دمایی - مجراهای پلی‌اتیلنی را می‌توان در محیط‌هایی با دمای ᵒF 30 - تا ᵒF 180 نصب نمود. کابل‌های هادی برق تا دمای ᵒC 90 و کابل‌های ولتاژ متوسط تا دمای ᵒC 105 برای استفاده در مجراهای پلی‌اتیلنی، درجه بندی شده‌اند.


نصب


مجراهای پلی‌اتیلنی انعطاف‌پذیر را می‌توان در طول‌هایی به اندازه چندین هزار فوت روی قرقره پیچید، نیازی به خمش در کارخانه ندارند و براحتی می‌توانند موانع پیش بینی نشده (در زمین یا در کانال فعلی) را دور بزنند که این باعث ساده شدن نصب آن‌ها می‌شود. اتصالات معدود مورد نیاز را می‌توان بوسیله تعدادی از روش‌های قابل اعتماد، ایجاد نمود.
استفاده از مجاری پلی‌اتیلنی در همه روش‌های نصب کابل و کانال از جمله ترانشه زنی، شخم زنی و نصب مستقیم به درون مسیرهای عبور اصلی فعلی (کشیدن مجرا، اسلیپ لاین و لوله ترکانی)، مناسب است. همچنین، ذات انعطاف‌پذیر مجراهای پلی‌اتیلنی باعث تسهیل نصب با استفاده از حفره‌های جهت‌دار به منظور گذر از موانعی مثل رودخانه‌ها و بزرگراه‌ها می‌شود. کابل‌ها را می‌توان در فواصل طولانی و با سرعت زیادی که ناشی از پایین بودن ضریب اصطکاک است، با اطمینان به درون کانال‌های پلی‌اتیلنی کشید یا به کمک باد به درون آن‌ها فرستاد. تولیدات و محصولات جانبی پلی‌اتیلنی ویژه‌ای هم برای کاربردهای روزمینی و هوایی در دسترس هستند.


ویژگی‌ها


انواع مختلفی از کانال‌های پلی‌اتیلنی برای کاربردهای خاص، در دسترس می‌باشند.
• کانال‌های چندگانه را می‌توان برای سهولت در نصب، در اندازه‌های متفاوت و با ترکیبی از رنگ‌ها و نوارهای مختلف، به محل ارسال نمود.
• استفاده از کابل درون مجرایی (CIC) از پیش نصب شده، بواسطه ایجاد امکان جایگذاری همزمان و یک مرحله‌ای کابل و مجرا، موجب صرفه جویی در زمان و نیروی کار لازم می‌شود. کانال پلی‌اتیلنی، از یکپارچگی کابل در حین انجام عملیات نصب، محافظت می‌کند. به منظور اطمینان از عدم افت عملکرد، قبل و بعد از اکسترود کردن کانال به دور کابل، آن را مورد آزمایش قرار می‌دهند. در تهیه کابل‌های درون مجرایی می‌توان از کابل‌های فیبر نوری، هم محور، جفتی و انتقال برق، استفاده کرد.
• کانال‌های داخلی کاروگیت ، انعطاف‌پذیر و کم وزن بوده و ضریب اصطکاک پایینی دارند.
• استفاده از مجراهای راه راه (طولی یا پیچیده ) موجب کاهش اصطکاک در حین نصب کابل می‌شود.
• کانال‌های خود محافظ دارای یک استرند معلق هستند که به منظور تأمین پایداری ابعادی بیشتر و سهولت نصب در پروژه‌های هوایی، از پیش در درون کانال جاسازی شده است. استفاده هوایی از کانال‌ها موجب حفاظت بهتر از کابل، تعمیر کم هزینه تر کابل و گزینه‌هایی کم هزینه تر برای بهبود کابل‌ها را می‌دهد.

انتخاب مواد


مزیت‌های اصلی مجراهای پلی‌اتیلنی در زمینه خواص فیزیکی عبارت‌اند از انعطاف‌پذیری، چقرمگی و مقاومت شیمیایی. سایر ویژگی‌های فیزیکی دخیل در عملکرد مجراهای پلی‌اتیلنی عبارت‌اند از استحکام کششی و مقاومت در برابر ترک ناشی از تنش. با این همه، مهندس طراح باید بداند که همه مواد پلی‌اتیلنی، سطح عملکردی یکسانی را در این حوزه‌ها ارائه نمی‌دهند و بررسی قابلیت ماده مورد نظر در تأمین همه نیازهای موجود در حین نصب و شرایط کاری، امری حیاتی است. این بخش به اختصار به ملاحظات مربوط به این مواد می‌پردازد ولی بحثی کامل تر درباره تکنولوژی پلی‌اتیلنی در فصلی از این کتاب راهنما با عنوان خواص مهندسی پلی‌اتیلن، عرضه شده است.

برای اطلاع از قیمت محصولات اینجا کلیک کنید.

برای محاسبه روز قیمت لوله اینجا کلیک کنید.

 

تماس با شرکت ایپاکو

تلفکس 28422514-021 ( 10 خط )

 موبایل 09128592975

 


 

دفتر مرکزی : تهران ، بلوار مرزداران ، خیابان ابراهیمی ، خیابان آرش ، کوچه الوند2 ، پلاک13 ، واحد5

 


ایمیل شرکت ایپاکو

iipaco@

info@ipa-co.com


ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه
9:00 صبح الی 18:00 بعد از ظهر
پنجشنبه ها
9:00 صبح الی 18:00 بعد از ظهر
جمعه ها
تعطیل میباشد

سفارشات روز جمعه، روز شنبه ارسال خواهد شد

logo-samandehi