en fa
en fa

اخبار و مقالات

کوپلر الکتروفیوژن

کوپلر الکتروفیوژن

کوپلینگ‌های الکتروفیوژن حاوی یک المان حرارتی مارپیچ هستند که در اثر اتصال به برق گرمای لازم برای ذوب شدن سَر دو لوله و فضای داخلی کوپلینگ که روی دو سر لوله قرار گرفته است فراهم می‌شود. این کوپلینگ‌ها، اتصالاتی محکم تر از بدنه هر دو لوله فراهم می‌کنند. 

کوپلر الکتروفیوژن

کوپلر الکتروفیوژن قطعه ای می باشد که امکان جوش لب به لب به وسیله آن ممکن شده است . اتصال کوپلر الکتروفیوژن  با استفاده از مواد اولیه مختص تزریق (Injection Moulding) ، پلی اتیلن با دانسیته بالا  به صورت خود رنگ مشکی از سایز 25 میلیمتر تا 315 میلیمترو به صورت فرایند تزریق دو مرحله ای در محدوده نسبت ابعاد استانداردی (SDR) 11 مطابق با استاندارد شرکت ملی گاز ایران با نام IGS-M-PL و استاندارد های بین المللی مطرح و مرتبط با ساخت اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن EN 1555 تولید میگردد.
کوپلینگ‌های الکتروفیوژن حاوی یک المان حرارتی مارپیچ هستند که در اثر اتصال به برق گرمای لازم برای ذوب شدن سَر دو لوله و فضای داخلی کوپلینگ که روی دو سر لوله قرار گرفته است فراهم می‌شود. این کوپلینگ‌ها، اتصالاتی محکم تر از بدنه هر دو لوله فراهم می‌کنند.
کوپلر الکتروفیوژن یکی از انواع اتصالات الکتروفیوژن بوده که به جهت حساسیت و ایمنی بالا پیش از این در بخش شبکه ها ی توزیع گاز رسانی از آن استفاده می گردید و در حال حاضر، با توجه به مزایای آن نسبت به اتصالات جوشی و رزوه ای در شبکه  های توزیع تحت فشار آبرسانی (مطابق با استاندارد EN12201 و INSO 14427 )استفاده از این اتصال رو به افزایش می باشد.
مهمترین مزیت اتصال کوپلر الکتروفیوژن قابلیت اتصال آن با تمامی اتصالات جوشی می باشد . بنابراین می توان انواع اتصالات را به صورت الکتروفیوژن در پروژه ها به کار برد
طیف وسیعی از مفاصل و سایر اتصالات مرتبط با آن از 1/2 اینچ CTS (اندازه لوله مسی: Copper Tube Size) تا 28 اینچ IPS (اندازه لوله آهنی: Iron Pipe Size) در دسترس هستند. همچنین برای لوله‌های پلی‌اتیلن انعطاف‌پذیر با اندازه لوله‌های آهنی نیز اتصالاتی در دسترس است. این کوپلینگ‌ها تا FM 200 درجه بندی شده‌اند.

مزیت های اتصال کوپلر الکتروفیوژنی نسبت به اتصالات جوشی به صورت بات فیوژن (لب به لب)

· جوشکاری آسان این نوع اتصالات در مناطق دشوار نظیر ارتفاعات و یا سطوح شیبدار
· سرعت اجرای بالای پروژه ها در روش استفاده از اتصالات الکتروفیوژن
· آب بندی کامل این نوع اتصالات از لحاظ منطقه جوشکاری شده در مقایسه با جوش لب به لب
· افت فشار بسیار کم این نوع اتصالات در مقایسه با اتصالات جوشی به جهت عدم ایجاد Bead در سطح داخلی
· استحکام بالا و انعطاف پذیری فوق العاده این نوع اتصالات در برابر زلزله  ویا نشست زمین
· قابلیت جوشکاری در نسبت ابعادی استانداردی (SDR) مختلف
· عدم دخالت نیروی انسانی و اپراتور در عملیات جوشکاری

نکات جوش کوپلر الکتروفیوژن 

- نصب الکتروفیوژن باید تنها توسط پرسنلی برای جوش الکتروفیژن آموزش دیده‌اند و واجد شرایط و دارای گواهینامه هستند، انجام شود.
- لوله را فقط با مواد توصیه شده به وسیله تولید کننده تمیز کنید.
- از ابزار آلات کالیبره شده استفاده کنید
- المنت حرارتی اتصالات را به طور کامل بپوشانید.
-عمل جوشکاری اتصالات الکتروفیوژن بصورت اتوماتیک انجام می‌پذیرد. نقاط اتصال را حداقل 10 دقیقه پس از اتمام جوشکاری نباید حرکت داد.
- سطح لوله قبل از انجام جوشکاری باید با دقت بازرسی شود تا هیچگونه خراشی نداشته باشد، زیرا وجود خراش باعث ایجاد نشتی در محل اتصال می‌شود.
- نکته مهم مورد توجه در این روش اتصال آن است که برای جوشکاری باید حتما از دستگاهی استفاده شود که جریان برق آن متناسب با بوبین‌های الکتریکی اتصالات باشد.
- اتصالات الکتروفیوژن در یک پوشش پلاستیکی نگهدارنده بسته‌بندی می‌شوند و باید تا زمان استفاده بسته بندی شده باقی بمانند. این پوشش پلاستیکی را می‌توان در حین نصب برای جلوگیری از آلودگی مورد استفاده قرار داد. اتصالات باید در یک انبار نگهداری شوند که در آن دما نباید بیشتر از ۵۰ درجه سانتی‌گراد باشد. هیچ گاه اتصالات را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، اتصالات الکتروفیوژن ممکن است جهت محافظت در برابر تاثیرات نور فرابنفش حاوی یک افزودنی سیاه کربنی باشند، با این حال نگهداری نامناسب می‌تواند تاثیر منفی بر عملکرد اتصالات داشته باشد.
- قبل از شروع فرایند نصب و جوشکاری الکتروفیوژن،‌همیشه کنترل کنید که اتصال از لحاظ فیزیکی در حین نگهداری آسیب ندیده باشد. در صورت نیاز ارزیابی اتصالات با انجام تست تخریبی بر روی نمونه توصیه می‌شود، این کار امکان تعیین هر گونه تخریب سطحی را فراهم می‌کند.

- قبل از خراش دادن، ناحیه علامتگذاری شده مورد نظر را با ماژیک مشخص کنید.

برای اطلاع از قیمت روز لوله اینجا کلیک کنید

 

اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن

تماس با شرکت ایپاکو

تلفکس 28422514-021 ( 10 خط )

 موبایل 09128592975

 


 

دفتر مرکزی : تهران ، بلوار مرزداران ، خیابان ابراهیمی ، خیابان آرش ، کوچه الوند2 ، پلاک13 ، واحد5

 


ایمیل شرکت ایپاکو

iipaco@

info@ipa-co.com


ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه
9:00 صبح الی 18:00 بعد از ظهر
پنجشنبه ها
9:00 صبح الی 18:00 بعد از ظهر
جمعه ها
تعطیل میباشد

سفارشات روز جمعه، روز شنبه ارسال خواهد شد

logo-samandehi