en fa
en fa

اخبار و مقالات

تاریخچه لوله های پلی اتیلن

تاریخچه لوله های پلی اتیلن

استفاده از پلی‌اتیلن از زمان کشف آن در سال 1933 تا کنون در حال افزایش بوده و این ماده (پلی اتیلن) به یکی از پرکاربردترین و شناخته شده ترین مواد خام گرمانرم بدل شده است . این ماده پلاستیکی منحصر به فرد گستره کاربرد وسیعی دارد که بیانگر انطباق پذیری آن با شرایط کاری مختلف است.                                                                                                 

استفاده از پلی‌اتیلن

از زمان کشف آن در سال 1933 تا کنون در حال افزایش بوده و این ماده (پلی اتیلن) به یکی از پرکاربردترین و شناخته شده ترین مواد خام گرمانرم بدل شده است . این ماده پلاستیکی منحصر به فرد گستره کاربرد وسیعی دارد که بیانگر انطباق پذیری آن با شرایط کاری مختلف است. کاربرد اولیه پلی‌اتیلن بعنوان جایگزینی برای لاستیک در عایق‌های الکتریکی، در طی جنگ جهانی دوم بود. از آن زمان، پلی‌اتیلن به یکی از پرکاربردترین گرمانرم‌های جهان تبدیل شده است. رزین‌های پلی‌اتیلنی امروزی برای استفاده در شرایط کاری سخت تر، از جمله لوله‌های تحت فشار آب و گاز، محفظه‌های دفن زباله، تانکرهای سوخت خودرو و سایر کاربردهای مورد نیاز بخوبی طراحی شده‌اند.


پلی‌اتیلن اولین بار در اواسط دهه 1950 بعنوان ماده خام لوله مورد استفاده قرار گرفت. اولین کاربرد آن در آمریکای شمالی در صنعت بود و پس از آن برای لوله‌کشی‌های روستایی مورد استفاده قرار گرفت. کاربرد بعدی آن میدان‌های تولید نفت بود که در آن‌ها نیاز به تولید لوله‌های انعطاف‌پذیر، مستحکم و سبک وزن برای پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت و گاز که به سرعت رو به توسعه بودند، احساس می‌شد. موفقیت لوله‌های پلی‌اتیلن در این تأسیسات به سرعت موجب استفاده از آن در توزیع گاز طبیعی شد و با استفاده از لوله‌ای قابل کویل (مارپیچ) شدن و بدون خوردگی در منطقه عملیاتی، اطمینان از دستیابی به روشی «بدون نشتی» برای انتقال گاز طبیعی به خانه‌ها و واحدهای تجاری ممکن می‌شد. موفقیت پلی‌اتیلن در این کاربرد سبب شد امروزه این ماده بعنوان انتخاب اول در صنایع توزیع گاز طبیعی شناخته شود. اکنون منابع تخمین می‌زنند که 95% کل تأسیسات لوله‌کشی تازه ساخت توزیع گاز در شمال آمریکا که قطرشان 12 اینچ یا کمتر است، لوله‌های پلی‌اتیلن هستند .


مزایای عملکردی لوله‌های پلی‌اتیلن در کاربردهای اولیه آن در صنایع نفت و گاز منجر به استفاده مداوم از آن در تأسیسات لوله‌کشی گردید، برای مثال توزیع آب آشامیدنی، لوله‌های صنعتی و معدنی، لوله‌های تخلیه و سایر کاربردهای مهمی که برای تضمین عملکرد طولانی مدت آن‌ها نیاز به یک ماده چقرمه و چکش خوار بود. این کاربردها که نشان دهنده استفاده رو به رشد از لوله‌های پلی‌اتیلن است، موضوع اصلی این کتاب راهنما می‌باشند. در فصول بعدی تمام جنبه‌های طراحی و بکارگیری لوله‌های پلی‌اتیلن را در گستره وسیعی از کاربردها می‌آزماییم. در ادامه، خواص مهندسی، علم مواد، جریان سیال، نحوه قرار گرفتن لوله زیر زمین، آماده سازی مواد اولیه، ملاحظات ایمنی، خطوط انتقال آب آشامیدنی و دوغاب‌های صنعتی، روش‌های جدید نصب مانند حفاری جهت‌دار افقی و ترکاندن لوله قدیمی ، مورد مطالعه قرار می‌گیرد. بررسی دقیق ویژگی‌ها، خواص و ملاحظات طراحی بیانگر علت استفاده رو به رشد از لوله‌های پلی‌اتیلن در آمریکای شمالی خواهد بود.

 جهت خرید و یا استعلام قیمت لوله پلی اتیلن اینجا کلیک کنید.

لوله پلی اتیلن پلی اتیلن چرا لوله پلی اتیلن ؟ مزایای لوله پلی اتیلن

تماس با شرکت ایپاکو

تلفکس 28422514-021 ( 10 خط )

 موبایل 09128592975

 


 

دفتر مرکزی : تهران ، بلوار مرزداران ، خیابان ابراهیمی ، خیابان آرش ، کوچه الوند2 ، پلاک13 ، واحد5

 


ایمیل شرکت ایپاکو

iipaco@

info@ipa-co.com


ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه
9:00 صبح الی 18:00 بعد از ظهر
پنجشنبه ها
9:00 صبح الی 18:00 بعد از ظهر
جمعه ها
تعطیل میباشد

سفارشات روز جمعه، روز شنبه ارسال خواهد شد

logo-samandehi