en fa
en fa

News and Articles

  • Home
  • Blog
  • سپتیک تانک پلی اتیلن
سپتیک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک ها ، مخازنی در اشکال و ابعاد گوناگون هستند که برای تصفیه فاضلاب های خانگی و صنعتی برای هر محیطی ساخته می شوند.

 

سپتیک تانک پلی اتیلن
سپتیک تانک ها ، مخازنی در اشکال و ابعاد گوناگون هستند که برای تصفیه فاضلاب های خانگی و صنعتی برای هر محیطی ساخته می شوند. در سپتیک پلی اتیلن فاضلاب های دفع شده ابتدا داخل این مخازن ته نشین شده و سپس فاضلاب های ته نشین شده توسط باکتری های بی هوازی (باکتری هایی که بدون هوا یا اکسیژن زنده هستند) تجزیه می شوند و آب تصفیه شده از آن خارج شده و در مصارفی مانند کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

سپتیک تانک پلی اتیلن مخزنی ساده است که توسط یک دیواره جدا کننده به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول که معمولاً دو سوم از حجم کل سپتیک تانک را شامل می شود به منظور جدا سازی مواد جامد تعبیه می شود. مواد جامد فاضلاب انسانی معمولاً به صورت سرباره می باشند که در برخورد با دیواره جدا کننده از حرکت به سمت بخش دوم باز می مانند. در قسمت میانی دیواره جدا کننده سپتیک تانک سوراخی به قطر 200 الی 300 میلیمتر تعبیه می شود. بنابراین هم مانع عبور مواد جامد ته نشین شده و هم مواد جامد سرباره به بخش دوم می شود.


کاربرد سپنیک تانک پلی اتیلن

 
استفاده های سپتیک تانک پلی اتیلن بسیار متنوع است و در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد از مخازن سپتیک می توان در بیمارستان ها برای تصفیه فاضلاب بیمارستان استفاده نمون از دیگر کاربرد سپنیک می توان به کاربرد آن در صنعت اشاره کرد که به کمک این سیستم می توان فاضلاب خیلی از کاخانجات و واحد های تولیدی را تصفیه نمود و برای استفاده مجدد آب این کارخانجات اقدام کرد در این صورت در کاهش هزینه ها بسیار موثر . استفاده از این سیستم در هتل ها نیز بسیار مرسوم شده است . سپتیک تانک پلی اتیلن در بحث خانگی نیز بسیار کاربرد پیده کرده و اصولا یکی از بخشنامه های لازم الاجرای کشور می باشد که واحد های مسکونی مجاب به استفاده از گند انبار در واحد های مسکونی خود می باشند ویلا ها از جمله دیگر استفاده کنندگان سپتیک می باشند . همان طور که مشاهده میکنید کاربرد سپتیک تانک بسیار گسترده است.
سپتیک پلی اتیلن برای ذخیره موقت فاضلاب خانگی و آپارتمان های انبوه به منظور زلال سازی و رقیق نمودن فاضلاب انسانی میباشد ( پیش تصفیه فاضلاب ) . عملکرد سپتیک تانک به روش بی هوازی ( باکتری بیهوازی و ایجاد جلبک – لجن فعال ) می باشد . سپتیک تانک دارای 2 قسمت بوده که با 1 یا 2 دیواره جدا کننده تحت عنوان بافل سپتیک تانک جدا شده اند. سایز لوله های ورودی و خروجی سپتیک تانک (فلنچ) دلخواه میباشد.
سپتیک تانک پلی اتیلن به منظور پیش تصفیه فاضلاب انسانی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین هدف از نصب سپتیک تانک حذف حدود 30 الی 50 درصد بار آلودگی فاضلاب است. چون در سپتیک تانک شرایط بیهوازی برقرار است که منجر به تولید مواد اسیدی و فاضلاب مانع از فعالیت میکروارگانیسم ها و تجزیه بیشتر فاضلاب می گردد. بنابراین زمان ماند خیلی زیاد، کمک چندانی به کاهش بار آلودگی فاضلاب در سپتیک تانک نخواهد کرد. معمولاً زمان ماند حدود 5 ساعت در سپتیک تانک باعث تکمیل شدن فعالیت بیولوژیکی میکروارگانیسم ها می شود. ولی بخاطر ته نشینی بهتر معمولاً زمان ماند 24 ساعت جهت حساب ظرفیت فاضلاب در سپتیک تانک لحاظ می گردد.


نصب سپتیک تانک پلی اتیلن


نصب و اتصال مخزن سپتیک پلی اتیلن به سیستم فاضلاب خانگی نیاز به متخصصین مجرب و تجهیزاتی مدرن دارد. بهترین کیفیت سپتیک ، هواگیری و آبندی دقیق و ایجاد بستری مناسب برای جایگذاری مخزن از جمله عملیاتی هستند که بایستی با دقت هرچه تمام تر انجام شود. پس از بازدید از محل نصب، نقشه های اجرایی به کارفرمای محترم ارائه می گردد.
مشتریان باید بر اساس نقشه های اجرایی اقدام به خاکبرداری نمایند و با هماهنگی، مخزن سپتیک پلی اتیلن را نصب نمایند.
نصب سپتیک پلی اتیلن بصورت دفنی
قبل از نصب سپتیک تانک بصورت دفنی باید بررسی نمود که سپتیک تانک مورد استفاده توانایی تحمل بار خاک اطراف و سربارهای احتمالی را داشته باشد. در صورتیکه سپتیک تانک مقاومت کافی نداشته باشد، به سبب اعمال بارهای وارده دچار تغییر شکلهای نامناسب شده و باعث شکستگی اتصالات و نشت فاضلاب به بیرون سپتیک تانک خواهد شد. با توجه به همین مسئله سپتیک تانکهای پلی اتیلنی لوتوس به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که توان تحمل خاک اطراف و سربارهای احتمالی (غیر از ترافیک) را دارا می باشند و با اطمینان کامل می توان آنها را در زیر زمین بصورت مدفون نصب نمود.

مراحل نصب سپتیک تانکهای پلی اتیلنی:

ابتدا زمین را به طول یک متر بیشتر از طول سپتیک تانک و عرض نیم متر بیشتر از عرض سپتیک تانک حفر نمایید. عمق گود باید حداقل برابر ارتفاع سپتیک تانک به اضافه عمق لوله ورودی باشد.
1. در صورتیکه خاک محل مقاومت کافی را دارد یک لایه بتن مگر با عیار حداقل 150 کیلوگرم بر مترمکعب در کف گود اجرا نمایید. دقت کنید که بتن مگر بصورت کاملا تراز اجرا گردد.
2. سپتیک تانک را بر با کمک قلابهای مخصوص با استفاده از جرثقیل در گود قرار دهید.
3. لوله های وروردی و خروجی و خروجی بیوگاز را متصل نمایید.
4. خاک مازاد گودبرداری را الک کرده بطوریکه خاک عاری از ذرات سنگدانه بزرگتر از 1 اینچ باشد.
5. خاک الک شده را بصورت دستی یا با استفاده از وسایل مکانیکی در اطراف سپتیک تانک بریزید. دقت نمایید که خاک نباید مستقیما بر روی سپتیک تانک ریخته شود بلکه باید در فضای بین سپتیک تانک و دیواره گود ریخته شود.


جهت آگاهی از قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن اینجا کلیک کنید.

 

 



 

Contact us

9821 28422514+(10line phone)

mobail 09128592975


IPACO company address

Tehran, Marzdaran Boulevard,Ebrahimi St
Arash St.,Alvand 2 Alley, No. 5


ایمیل شرکت ایپاکو

iipaco@

info@ipa-co.com


working hours

Saturday to Wednesday
9:00 Morning to 18:00 afternoon
Thursdays
9:00 Morning to 18:00 afternoon
Fridays
It is closed

Orders will be shipped on Friday, Saturday

نماد اعتماد